12 May, 2012

Nya brillor

Det blev visst lite mer shopping! Nödvändig sådan, men när man hittar något vanligtvis dyrt för billig peng blir det genast roligare! Glasögon.

Mina försvann tydligen i flytten men då hade de också flera år på nacken så egentligen var det väl bara bra. Annars hade jag inte fått tummen ur och fixat nya och jag hade inte upptäckt att mitt synfel har blivit bättre. Hur nu det går till men den spontana synundersökningen under världens regnigaste shoppingtur visade att jag numera "bara" har -7 på båda ögonen!

Hursom, som så mycket annat är glasögon mycket billigare i Tyskland så jag kollade runt lite och fastnade på Brille24.de. "Brille24 liefert weltweit für 5 EUR Ihre Brille bequem zu Ihnen nach Hause." betyder så mycket som att frakten går på 5 Euro (45 kr), oavsett var i världen du beställer. Så nu har jag klickat hem sprillans nya, rosa brillor för 400 pix. Det känns bra. Det känns så bra att om jag är nöjd kommer jag även att beställa solglasögon med styrka. Jag använder mest kontaktlinser men det kan vara bra att ha som backup.


Om någon är intresserad av att shoppa därifrån men har problem med tyskan så hjälper jag gärna till. :-) (Nej, jag är (tyvärr) inte sponsrad utan helt enkelt en väldigt hjälpsam person.)

1 comments:

Unknown said...

Es ist fancy ... Ich mag die Farbe. :)
Sonnenbrillen Online

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile